- Home
- Intrebari Frecvente
Intrebari Frecvente
FAQ
Intrebări frecvente
PASUL 1. Rezervare denumire firmă: poate fi făcută în două moduri:
AM SEMNĂTURĂ ELECTRONICĂ- pe site-ul ONRC se completează cerere de verificare disponibilitate/rezervare denumire firmă la secțiunea “Verificări preliminare”. Puteți pune între 1 și 3 denumiri/cerere. Descărcați cererea, o semnați electronic și o încărcați pe site. O primiți a doua zi (lăsați adresa de mail în cerere și o primiți pe mail).
NU AM SEMNĂTURĂ ELECTRONICĂ - se merge la sediul Registrului Comerțului (pt București/IF, este pe Intrarea Sectorului nr. 1) și se cere la ghișeu o cerere de verificare disponibilitate/rezervare denumire firmă. Se completează și primiți pe loc răspuns.
TIPS: înainte de a completa cererea, căutați pe Google denumirea/ile la care v-ați gândit, pentru a nu fi identică/apropiată cu a altei firme.
PASUL 2. Completare documente
Pe site-ul onrc.ro găsiți documentele necesare înființării unui SRL. De la punctul 1 la 5 sunt documente tip, de descărcat și completat (PCT 4. “Dovada disponibilității” nu mai este necesară). Punctul 6 se referă la dovada deținerii spațiului unde va fi sediul social - aici va trebui să faceți sediul social pe a) locuință proprie, conform- spre ex- contract de vânzare-cumpărare și contract de comodat (între proprietari și firma dvs.) SAU b) contract de închiriere SAU c) cabinet de avocat (max 1 an-după care se schimbă cabinetul și prin urmare și sediul). La PCT 7 se vor depune copii ale buletinelor semnate și conformate cu originalul. Daca aveți semnătură electronică puteți încărca toate aceste documente direct pe Portal ONRC.
PASUL 3. Depunerea dosarului
După ce ați pus actele în dosar (de carton, cu șină, bineînțeles- să nu fie din plastic), îl trimiteți prin curier la ONRC sau îl depuneți personal direct la ghișeu. Acesta poate fi depus doar de către cineva “din firmă” - Ex: asociat/administrator. Dacă îl depuneți la ghișeu, veți achita taxele acolo (“Nota de calcul”) și veți primi un număr de înregistrare, număr de pe care puteți verifica statusul dosarului pe Portal ONRC la secțiunea “Stadiu Dosar”.
În dosar, pe Formularul 1-Cererea de înregistrare, veți trece modalitatea de comunicare cu Registrul (ex: mijloace electronice/poștă etc.).
Dacă îl trimiteți pe curier, în funcție de ce modalitate de comunicare ați ales, veți primi nota de calcul pe mail/poștă.
TIPS: mijlocul cel mai rapid de comunicare este “Prin mijloace electronice” (e-mail).
PASUL 4: Achitarea taxelor și primirea actelor
După ce primiți pe mail/poștă taxele și le achitați, verificați constant statusul dosarului pe Portalul ONRC. Dacă dosarul a fost admis, veți primi în câteva zile lucrătoare, prin poștă, actele de la Registru sau le ridicați personal (în funcție de ce ați trecut pe cererea de înregistrare la secțiunea “Persoana pentru comunicare”). Dacă dosarul Dvs. are erori, veți primi amânare și veți vedea pe Portal motivul amânării. Veți avea la dispoziție două săptămâni să îndreptați erorile printr-o “Cerere de completare înscrisuri și preschimbare termen”. În caz contrar, dosarul Dvs. va fi respins și va trebui să o luați de la capăt.
Da, prețul este de 500 RON/an – taxe incluse.
După ce ai înființat firma, trebuie să iei legătura cu un contabil pentru a te putea îndruma pe mai departe. Noi te putem ajuta și la această etapă.
Toate firmele se înființează neplătitoare de TVA. În două situații un SRL devine plătitoare de TVA:
a) depășește plafonul de 300.000 lei Cifră de afaceri sau
b) cu ajutorul contabilului, se face cerere să se obțină cod de plătitor de TVA.
Bineînțeles, însă pentru un onorariu atât de mic cum este la noi, nu merită să stai ore în șir la Registrul Comerțului, să fii nevoit sa strângi toata documentația necesară, să completezi corespunzător pe fiecare în parte, iar la depunerea dosarului să primești amânare de 2-3 saptamani pentru că nu ai bifat o căsuță. Ar fi culmea, nu?
Înregistrarea unui S.R.L (Societate cu Răspundere Limita) la Oficiul National al Registrului Comerțului (ONCR) durează, cel puțin în teorie, doar trei zile. În practică, dacă nu te informezi suficient în ceea ce privește documentele pe care trebuie să le conțină dosarul de înregistrare, există posibilitatea ca această perioadă de timp să crească semnificativ.
Pasul 1: Obține dovada rezervării denumirii
Pasul 2: Obține dovada că ai la dispoziție un sediu social
Pasul 3: Înregistrează o cerere la ANAF prin care soliciți un certificat emis de administrația fiscală pentru a verifica daca sunt respectate condițiile legale referitoare la numărul de societăți comerciale care pot avea sediu în același imobil
Pasul 4: Redactezi actul constitutiv și stabilești obiectul de activitate
Pasul 5: Completezi declarațiile pe proprie raspundere
Pasul 6: Pentru ca dosarul de înregistrare să fie complet, vei mai avea nevoie de câteva documente tip de la ONRC
Pasul 7: Depune dosarul și plateste taxele necesare inregistrării
Sau, ne poți scrie.